Intervju med blivande rektorn Mauritz Rehn via mejl

Vad för typ av person är du?

En inte alldeles enkel fråga att svara på. Jag är väl som folk är mest. Ganska lugn och trygg. Oftast glad. Jobbar för mycket. Njuter av livet.


Hur gammal är du? 
53


Bor?
I Jämshög.


Civilstatus?
Gift.


Intressen?  
En trevlig fotbollsmatch, en bra långfilm, god musik. Skottland.


Speciell egenskap?
Har humor som inte alla delar.


Vad för musik gillar du? 
Några namn: Torn Waits, Neil Young, Aretha Franklin, Radiohead, Bruce Springsteen, Billie the Vision and the Dancers.


Vad arbetar du med nu? 
Just nu jobbar jag som enhetschef på ett studieförbund. som heter Sensus.


Varför sökte du till rektorstjänsten? 
Jag är oerhört intresserad av människor och pedagogiska frågor och tror att jag kan göra lite nytta.


Hur länge stannar du på skolan? 
Om tolv år är jag 65. Då hade jag planerat att gå i pension, men i det tempo som börsen äter upp mina pensionspengar är det väl så att jag kommer att jobba tills jag är 87 eller något sånt.

Har du några mål med ditt nya jobb som rektor?

Mål? Jag har inga mål just nu som handlar om exakt vad jag ska göra. Det ska vi arbeta fram tillsammans på skolan. Utan just nu är mitt mål att jag ska anstränga mig så mycket det går för att göra ett så bra jobb som möjligt.




Text: Amelie Heberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0