KYSSA SAMMET AV SARAH WATERS






Vi befinner oss i 1880-talets England, Nancy är en ung "ostronflicka" som blir handlöst förälskad i en music hall-artist, Kitty Butler. Kittys specialitet är att uppträda klädd som en man.

Nancy lämnar sin lantliga tillvaro och beslutar sig för att följa med Kitty till London och de stora music hall-artisterna som hennes påkläderska, men snart blir Nancy hennes partner både på och utanför scenen. Deras karriär får en ordentlig fart, men allt får ett plötsligt slut när Nancy får en rival. Nu går allt neråt för Nancy, här får vi vara med om när hon tvingas prostituera sig, blir indragen i en överklass miljö där allt kan hända. Till sist i radikala politiska kretsar och kampen för kvinnlig rösträtt där hon på nytt möter kärleken.

Denna bok bad en vän till mig att läsa och det är något jag inget ångrar, den berörde mig mer än vad jag trodde. När jag väl började läsa kunde jag inte sluta, historien är fantastisk och väldigt bra skriven. Jag rekomenderar den varmt.




Källa:Panilla/bödcer.se                                  
Bildlittp://
www.sarahwaters.com           
Text Panilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0