SMÅ CITRONER GULA







Av  KAJSA INGEMARSSON

Denna bok handlar om en tjej som heter Agnes och bor i en småstad Aspudden i Stockholm. Hon har en pojkvän, en familj som alltid ställer upp, en vän som hon känner utan och innan och ett bra jobb.
Men plötsligt börjar byggstenarna att rasa en efter en, efter ett sexpåhopp från Agnes chef Gerard är hon plötsligt utan jobb. När sen sambon

Tobias musiker som är på turne, lämnar henne för en storbystad körsångerska sjunker hennes

självförtroende mer å mer. Då träffar hon vännen Kalle som är på väg att öppna en resturang ,och erbjuder henne ett jobb. Ska hon nu våga att ta ett sånt riskfyllt projekt? Agnes beslutar sig ändå för att ta chansen å lägger ner hela hennes själ i den

nyöppnade resturangen "Små citroner gula". Jag köpte aldrig boken utan jag lyssnade på den, vilket var ett annorlunda men roligt och ett bra sätt.

Kajsa Ingemarsson läser denna bok själv och det gör hon med ett bravur . Nu är ju jag uppvuxen i Stockholm och har själv bott i Aspudden, så jag känner igen mig i vissa delar. Man kommer lätt in i denna bok som handlar om vänskap, bearbeta sig själv, kärlek och svek. En bra bok som jag rekommenderar.






Källa: http://www.adlibris.com/panilla                           
tBild: Källa:   http://www.adlibris.com/
Test: Panilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0