Ylvas intervju med Martin

  

Deltagarna på Neo skriver en lättläst tidning. Den heter Alla fattar. Den kan man läsa på internet och adressen är www.allafattar.nu. Martin Giselsson jobbar som lärare på Neo.

Vad tänker du inför denna termin på Alla fattar?
Det är kul att synas på skolan genom tidningen och på internet. Jag vill att ni skall träna på att skriva och ta foto.  Jag vill också att ni ska ta kontakt med olika människor i omgivningen och på så sätt få bättre självförtroende. Jag vill att ni ska lära er någonting. Det är mina för hoppningar, och att ni ska ha roligt.

  

Hur är det att vara lärare på två kurser?
Dels är det roligt att göra olika saker. Det är omväxlande och kul att vara med på Neo och Allmänna kursen. Ibland kan det vara svårt för att jag missar en del när jag inte är med hela tiden på kurserna. Det är kul men svårt.         

  

Vad är svårast med att vara lärare?
Att inte hjälpa till för mycket. Ni är olika snabba på att skriva och sådär. Som lärare vill man ibland hjälpa för mycket. Det är viktigt att ni får göra det i er takt när ni lär er.

  

Vad har du gjort på jullovet?
Jag har firat jul med min familj och åkt till Köpenhamn. Sen har vi varit lite sjuka hemma och tagit det lugnt. Och träffat släkten och vänner.


Av: Ylva Andersson



Foto: Jenny Bengtsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0